Super gezond voor een vitamineboost!


> Deze supergezonde smoothie zorgt ervoor dat je meer energie krijgt

De zon begint steeds sterker te schijnen en de dagen worden langzamerhand langer, wat ook te merken is aan de natuur. De lente kondigt zich aan: mooie bloeiende krokussen en bloesem die al aan sommige bomen te zien is.

"DEZE SMOOTHIE IS EEN VITAMINEBOMMETJE!"

Voorjaar is de tijd om het lichaam weer te voorzien van gezonde voedingsstoffen, na de lange winter. Ook krijg je weer meer zin om naar buiten te gaan, om meer te gaan bewegen, omdat het langer licht is. Lekker wandelen of fietsen, bijvoorbeeld aan het eind van de dag, draagt bij aan een gezonde leefstijl.

Ook voeding kan een bijdrage leveren aan het krijgen van meer energie. Juist om deze reden heb ik deze smoothie samengesteld. Deze smoothie is een vitaminebommetje vanwege zijn gezonde eiwitten (van de yoghurt, melk en noten, vetten (van de avocado, noten en lijnzaad), langzame koolhydraten (van het fruit en de noten), vitaminen en mineralen.

Ingrediënten * 1 pakje basis voor smoothie met ananas, mango, banaan, avocado en basiscum uit het diepvriesvak van AH * 1 pakje diepvries frambozen * 200 gram halfvolle kwark * 1 liter halfvolle melk * 1/2 liter jus 'd orange * 4 eetlepels lijnzaad (gebroken of heel) * 4 eetlepels gemengde noten en pitten

De bereidingswijze Laat de diepvriespakjes eerst goed ontdooien (de blender kan bevroren elementen niet zo goed aan). Nadat de pakjes zijn ontdooid doe je alle ingrediënten in de maatbeker (van 1,5 liter) van een blender of keukenmachine en mix je alles ongeveer 10 minuten totdat er een glad geheel is ontstaan. Wanneer de smoothie klaar is, kun je hem nog een dag bewaren in de koelkast of meenemen voor onderweg of voor op het werk.

> Je kunt de smoothie nog bewaren in de koelkast. TIP Mengsel van noten, zaden en pitten Ik heb altijd een bak met allerlei noten, pitten, zaden en gedroogde bessen in de kast staan. Van de week heb ik paranoten, hazelnoten, amandelen, cashewnoten, zonnebloempitten en moerbeibessen. Als de bak leeg is dan vul ik hem weer met andere soorten noten en pitten, zodat ik elke keer andere soorten eet en een variatie aan voedingsstoffen (vetten, eiwitten, vitaminen en spore-elementen) binnenkrijg. Ik noem dit mijn omega 3-bak. Hiervan doe ik elke morgen 2 tot 3 eetlepels in mijn yoghurt, maar deze keer dus ook in de smoothie. Noten, pitten en zaden bevatten veel onverzadigde vetzuren en zijn goed voor hart en bloedvaten. Hierdoor ontstaat er minder cholesterolafzetting, minder hoge bloeddruk en minder hartinfarcten of beroertes). Door telkens andere noten, pitten en zaden te eten krijg je alle essentiele voedingsstoffen binnen (stoffen di het lichaam zelf niet kan aanmaken maar die door voeding binnengekregen moeten worden).

#gezondevoeding #smoothie #healthy #lifestyle #leefstijl #eten #drinken #energie #vitaminen #vitamine #vitamineboost #superfood #supervoedsel

0 keer bekeken