Deze zomer lekker in je vel!!


De decembermaand ligt achter ons en januari is een maand waarop iedereen zijn of haar leefstijl eens onder de loep neemt. Misschien heb je je voorgenomen om meer te gaan of misschien wil je wel wat afvallen om lekker fit het jaar door te gaan. Met onderstaande tips lukt het waarschijnlijk wat beter!! Samen staan we sterk In mijn praktijk geef ik tips over gezonde voeding en wat je kunt doen om meer te bewegen. Eén punt tegelijk aanpakken Iedereen heeft af en toe een zwak moment, waarbij hij of zij teveel eet, maar als die momenten vaak voor komen dan worden het gewoonten die soms moeilijk te veranderen zijn. Door één (knel) punt tegelijk aan te pakken pas je geleidelijk jouw leefstijl aan. Wanneer je wilt afvallen is het goed om te beginnen met het analyseren van jouw eetpatroon. Door zelf op te schrijven wat je eet en drinkt krijg je een beter zicht op dingen die je eventueel kunt aanpakken. Emoties en eetgedrag Ook emoties kunnen een oorzaak zijn dat de kilo’s er niet goed af willen. Ik merk dat veel mensen eten vanuit (opgekropte) emoties. Wanneer ze moeite hebben met een aspect van zichzelf is het goed om hier aandacht voor te hebben, want dit kan het afvalproces in de weg staan. Door er samen over te praten kan emotie-eten worden verminderd. Je kunt er natuurlijk ook alleen mee aan de slag door te kijken naar wanneer je veel snackt en in welke bui je bent. Een doel stellen

Door het stellen van een doel (en dit hoeft niet persé een lager gewicht te zijn die je wilt bereiken) ben je gefocust op jouw eindresultaat. De één heeft bijvoorbeeld als doel om in de bikini te lopen zonder zich te hoeven schamen , terwijl de ander als doel heeft om zich fitter te willen voelen. Een doel is voor iedereen persoonlijk, maar wel belangrijk om te bedenken. Samen kunnen we aan dit doel werken.

Gezonde voeding helpt het best Met het eten van gezonde voeding val je af. Dat is natuurlijk geen nieuws. De één begint met het laten staan van ongezonde tussendoortjes en vervangt dit (geleidelijk) door gezonde producten die voorkomen uit de schijf van vijf en de ander laat bijvoorbeeld de alcohol wat vaker vaker staan. Zo heeft iedereen een eigen punt waar aan gewerkt kan worden. Hulp bij het afvallen dmv van een gewichtsconsult heeft als voordeel dat je tips krijgt over wat je wel of niet kunt eten en steun krijgt wanneer je een moeilijk moment hebt, maar dat je ook een compliment krijgt wanneer het aanpassen van een gewoonte of het afvallen is gelukt. Meer en frequent bewegen Wanneer er naast gezond eten ook nog meer wordt bewegen (met een bezigheid die jij leuk vindt en die geen verplichting voor jezelf is) kun je nog beter in je vel komen te zitten. Je voelt je hierdoor ook nog fitter, wat weer goed is voor jouw humeur. Doen waar je hart ligt Door te kijken naar waar jouw hart ligt krijg je oog voor wat nu echt belangrijk is. We hebben allemaal de neiging om door het leven te 'jagen' en daarom is het goed om elke dag een rustmoment in te passen. Hierdoor krijg je meer contact met wat je nu eigenlijk graag wilt doen of wie je wilt zijn. Je neemt een kijkje in 'jouw lichaam en in jouw gedachten'. Rust kun je overal waar je bent inpassen of je nu in de bus zit of op de bank in de woonkamer een ademhalingsoefening van 1 minuut is voor iedereen te doen. Door een rustmoment kom je uit bij wat je eigenlijk graag wilt doen en waar je hart ligt. Dit geeft je meer Balans voor jezelf.


3 keer bekeken